Toofan Bangla Subtitle 2021 | তুফান বাংলা সাবটাইটেল

Toofan Bangla Subtitle 2021

Toofan Bangla Subtitle is the first time I’m writing a review about a movie, though not the best movie but salute to the efforts put in by each and every character of the movie especially Farhan Akhtar. Before putting my thoughts across, I read a few reviews (not so good ones) about this movie and disappointed to see that most of us watch movies not for entertainment or may be to understand a message that movies try to convey to us, but to judge the efforts put by the character, to judge the story, to judge the script or anything and everything about the movie, so easy to point out the flaws of the each and everything, as though we could’ve done a better job than the actual characters like Paresh Rawal, Mrinal Thakur, Farhan Akhtar and so on. I also thought movies are for entertainment and I still do, but looking at the previous reviews I never knew that we are here to judge everything just because a certain story or a character was not proper and didn’t do well. Disappointing to read such comments/reviews, kind or motivational words seem to be very expensive these days I guess.
Leaving that aside, I would like to thank Farhan Akhtar for making such a movie. Let’s be honest, to some extent it actually didn’t make sense for a Doctor to fall for a Dongri boy and some parts of the story again which could’ve been better, and I’m sure the production team and Farhan Akhtar can come up with something better although this wasn’t that bad, emotional scenes are part of most of the movies but this was kind of touching even when Aziz Ali became the National Champion and he fell down on his knees, it wasn’t for the medal, it was for Ananya, his wife. RESPECT. And no one other than Farhan Akhtar could do this so well.
Toofan Bangla Subtitle All said and done, it was a good movie. Hope to see some more inspiring movies like these and Good job Farhan Akhtar and team. Keep it UP.Toofan Bangla SubtitleThis is the first time I’m writing a review about a movie, though not the best movie but salute to the efforts put in by each and every character of the movie especially Farhan Akhtar. Before putting my thoughts across, I read a few reviews (not so good ones) about this movie and disappointed to see that most of us watch movies not for entertainment or may be to understand a message that movies try to convey to us, but to judge the efforts put by the character, to judge the story, to judge the script or anything and everything about the movie, so easy to point out the flaws of the each and everything, as though we could’ve done a better job than the actual characters like Paresh Rawal, Mrinal Thakur, Farhan Akhtar and so on. I also thought movies are for entertainment and I still do, but looking at the previous reviews I never knew that we are here to judge everything just because a certain story or a character was not proper and didn’t do well. Disappointing to read such comments/reviews, kind or motivational words seem to be very expensive these days I guess.
Leaving that aside, I would like to thank Farhan Akhtar for making such a movie. Let’s be honest, to some extent it actually didn’t make sense for a Doctor to fall for a Dongri boy and some parts of the story again which could’ve been better, and I’m sure the production team and Farhan Akhtar can come up with something better although this wasn’t that bad, emotional scenes are part of most of the movies but this was kind of touching even when Aziz Ali became the National Champion and he fell down on his knees, it wasn’t for the medal, it was for Ananya, his wife. RESPECT. And no one other than Farhan Akhtar could do this so well.
Toofan Bangla Subtitle All said and done, it was a good movie. Hope to see some more inspiring movies like these and Good job Farhan Akhtar and team. Keep it UP.

Toofan Bangla Subtitle

Even though there is a lot of buzz around Farhan’s character as Ajju Bhai being less believable, I feel that somewhere the depiction of Aziz Ali was meant to be that of a misguided person with a good heart very appropriately, and not that of a hardcore gangster. Seriously speaking, the story keeps the spirit of Indian cinema alive by dishing out real life problems in a diverse country like ours where majority of the population still do not have exposure to the likes of Tarantino or Francis Ford Coppola. The world might have moved on but here, we still have highly talented individuals who sacrifice their dreams and everything just for the sake of four square meals and more often than not, situation compels people to give up their passion in pursuit of meagre earnings. Paresh Rawal was underrated in this movie, and the character could have been given a bit more layers. Bubbly and charming “Doctor Madam Sahab” added the flair to this story, really Kudos! Already watched it 2 times! I’ll suggest everyone to give it a watch irrespective of their views.

তুফান বাংলা সাবটাইটেল

তুফান বাংলা সাবটাইটেল প্রথম আমি একটি মুভি সম্পর্কে একটি রিভিউ লিখছি, যদিও সেরা মুভি নয় কিন্তু মুভির প্রতিটি চরিত্র বিশেষ করে ফারহান আখতারের প্রচেষ্টার জন্য স্যালুট। আমার চিন্তাভাবনা জুড়ে দেওয়ার আগে, আমি তুফান বাংলা সাবটাইটেল মুভিটি সম্পর্কে কয়েকটি পর্যালোচনা (অতটা ভাল নয়) পড়েছি এবং এটি দেখে হতাশ হয়েছি যে আমরা বেশিরভাগই সিনেমা দেখি বিনোদনের জন্য নয় বা এমন একটি বার্তা বোঝার জন্য যা সিনেমাগুলি আমাদের বোঝাতে চেষ্টা করে, কিন্তু চরিত্রের প্রচেষ্টার বিচার করুন, গল্পের বিচার করুন, চিত্রনাট্য বিচার করুন বা সিনেমার সবকিছু এবং সবকিছুর ত্রুটিগুলি নির্দেশ করা এত সহজ, যেন আমরা এর চেয়ে ভাল কাজ করতে পারতাম। আসল চরিত্র যেমন পরেশ রাওয়াল, মৃণাল ঠাকুর, ফারহান আখতার ইত্যাদি। আমি আরও ভেবেছিলাম যে সিনেমাগুলি বিনোদনের জন্য এবং আমি এখনও করি, কিন্তু পূর্ববর্তী পর্যালোচনাগুলি দেখে আমি কখনই জানতাম না যে আমরা এখানে সবকিছু বিচার করতে এসেছি কারণ একটি নির্দিষ্ট গল্প বা একটি চরিত্র সঠিক ছিল না এবং ভাল কাজ করেনি। এই ধরনের মন্তব্য/পর্যালোচনা পড়ে হতাশাজনক, সদয় বা অনুপ্রেরণামূলক কথাগুলো আজকাল খুব ব্যয়বহুল বলে মনে হচ্ছে।
সেটা বাদ দিয়ে, আমি ফারহান আখতারকে ধন্যবাদ জানাতে চাই এমন একটি সিনেমা বানানোর জন্য। আসুন সত্য কথা বলি, কিছু পরিমাণে একজন ডাক্তারের পক্ষে ডোংরি ছেলের জন্য পড়ে যাওয়া এবং গল্পের কিছু অংশের জন্য এটি আসলে অর্থপূর্ণ ছিল না যা আরও ভাল হতে পারত, এবং আমি নিশ্চিত যে প্রযোজনা দল এবং ফারহান আখতার আসতে পারে আরও ভালো কিছু নিয়ে আসা যদিও এটি তেমন খারাপ ছিল না, আবেগঘন দৃশ্যগুলি বেশিরভাগ সিনেমার অংশ কিন্তু তুফান বাংলা সাবটাইটেল ছিল এক ধরণের স্পর্শকাতর এমনকি যখন আজিজ আলী জাতীয় চ্যাম্পিয়ন হয়েছিলেন এবং তিনি হাঁটু গেড়ে বসেছিলেন, এটি পদকের জন্য ছিল না , এটা ছিল অনন্যার জন্য, তার স্ত্রী। সম্মান. আর ফারহান আখতার ছাড়া আর কেউ এটা এত ভালো করতে পারেনি।
সবাই বলেছে এবং করেছে, এটা একটা ভালো সিনেমা। এই ধরনের আরো কিছু অনুপ্রেরণামূলক সিনেমা দেখতে আশা করি এবং ভালো কাজ ফারহান আখতার এবং টিম। এটা বজায় রাখুন।

যদিও ফারহানের চরিত্রটিকে ঘিরে অনেক গুঞ্জন রয়েছে যে আজজু ভাই কম বিশ্বাসযোগ্য, তবুও আমি মনে করি যে কোথাও আজিজ আলীর চিত্রণটি খুব যথাযথভাবে একজন বিপথগামী ব্যক্তিকে বোঝানো হয়েছিল যেটি একটি ভাল হৃদয়ের সাথে ছিল, এবং তা নয়। একজন হার্ডকোর গ্যাংস্টার। সিরিয়াসলি বলতে গেলে, গল্পটি আমাদের মত বৈচিত্র্যময় দেশে বাস্তব জীবনের সমস্যাগুলিকে তুলে ধরে ভারতীয় সিনেমার চেতনাকে বাঁচিয়ে রাখে যেখানে বেশিরভাগ জনসংখ্যা এখনও ট্যারান্টিনো বা ফ্রান্সিস ফোর্ড কপোলার মত প্রকাশ পায় না। পৃথিবী হয়তো এগিয়ে গেছে কিন্তু এখানে, আমাদের এখনও অত্যন্ত প্রতিভাবান ব্যক্তিরা আছেন যারা তাদের স্বপ্ন এবং সবকিছুকে শুধুমাত্র চার বর্গ খাবারের জন্য উৎসর্গ করেন এবং প্রায়শই না, পরিস্থিতি মানুষকে স্বল্প উপার্জনের জন্য তাদের আবেগ ত্যাগ করতে বাধ্য করে। এই মুভিতে পরেশ রাওয়ালকে আন্ডাররেট করা হয়েছিল, এবং চরিত্রটিকে আরও কিছুটা স্তর দেওয়া যেতে পারে। বুবলী এবং মোহনীয় “ডক্টর ম্যাডাম সাহাব” এই গল্পে ফ্লেয়ার যোগ করেছেন, সত্যিই প্রশংসা! ইতিমধ্যে এটি 2 বার দেখা হয়েছে! আমি প্রত্যেককে তাদের মতামত নির্বিশেষে একটি ঘড়ি দেওয়ার পরামর্শ দেব৷

তুফান মুভিটির বাংলা সাবটাইটেল (Toofan Bangla Subtitle) বানিয়েছেন। তুফান মুভিটি পরিচালনা করেছেন রকেশ ওমপ্রকাশ মেহরা এবং গল্পের লেখক ছিলেন বিজয় মৌর্য। তুফান মুভিটি তে বিশেষ চরিত্রে অভিনয় করেছেন মৃণাল ঠাকুর, ফারহান আক্তার, রকেশ ওমপ্রকাশ মেহরা। ২০২১ সালে তুফান মুক্তি পায়। ইন্টারনেট মুভি ডাটাবেজে এখন পর্যন্ত ৩০,০০০ টি ভোটের মাধ্যেমে ৪.৮/১০ রেটিং প্রাপ্ত হয়েছে মুভিটি।

মুভিটির বিবরণ

  • মুভির নামঃ তুফান
  • পরিচালকঃ রকেশ ওমপ্রকাশ মেহরা
  • গল্পের লেখকঃ বিজয় মৌর্য
  • মুভির ধরণঃ অ্যাকশন, ড্রামা, স্পোর্টস
  • ভাষাঃ হিন্দি
  • মুক্তির তারিখঃ ১৬ জুলাই ২০২১
  • আইএমডিবি রেটিংঃ ৪.৮/১০
  • আইএমডিবি ভোটঃ ৩০,০০০ টি
  • রান টাইমঃ ১৬১ মিনিট

Download

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button